גירושין בשיתוף פעולה הוא הליך הנבנה בהתאמה לכל משפחה במטרה לסייע לה להתגבר על מחלוקות ולהגיע להסכם הנותן מענה לצרכי הצדדים המעורבים. כל צד בוחר לעצמו עורך דין מהצוות שילווה אותו במשך התהליך. כמו כן ניתן להיעזר ביועצי גירושין מתוך הצוות לצורך סיוע ותמיכה רגשית, בניית תוכנית הורית מתאימה ושיפור התקשורת.  במידת הצורך ניתן להיעזר גם בפסיכולוג ילדים, בכלכלן, אקטואר ו/או רואה חשבון.

כבר בתחילת הליך הגרושין בשיתוף פעולה, חותמים כל הצדדים ועורכי הדין על הסכמה להסדיר את הגירושין ולפתור מחלוקות ביניהם על דרך של הדברות, ללא פניה לערכאות (בתי משפט או בתי דין).

עורכי דין
עורכי הדין המלווים את ההליך הם עורכי דין שהוכשרו במיוחד לעבוד בשיטת הגירושין בשיתוף פעולה, למנוע הסלמת הסכסוך בין הצדדים ולהביאם לכדי הסכם הוגן. עורכי הדין הוכשרו אף לעבודה נכונה ובונה עם שאר המומחים, חברי הצוות, ככל שיש צורך בכך.

בצוות "נפרדים" חברים עורכי דין ותיקים ומנוסים בתחום דיני המשפחה, אשר חולקים ראיית עולם משותפת. צוות "נפרדים" מאמין כי הסדרת סכסוכים ומשברים במשפחה יש לעשות בהדברות, תוך התחשבות בכלל צרכי המשפחה, והכל על מנת למזער את הנזקים העלולים להגרם לצדדים ובמיוחד לילדיהם, בהליכי הגירושין.

 

יועצי גירושין
במסגרת הליך הגרושין בשיתוף פעולה, יוכלו הצדדים להעזר גם ביועצי גירושין (Divorce Coach). זאת כדי להתגבר על מחלוקות בין-אישיות, להפחית כעסים, עוינות וחרדות, לשפר את התקשורת בין הצדדים והכל על מנת לעבור באופן מיטבי את התקופה הקשה, המאפיינת בדרך כלל הליכי גירושין.

כמו כן, יועצי הגירושין יוכלו לסייע לצדדים לבנות תכנית הורית מפורטת, המסדירה את יחסי ההורות לאחר הפרידה, והכל תוך ראיית טובת הילדים ולקיחה בחשבון של צרכי ההורים והאפשרויות העומדות בפניהם.

יועצי הגירושין בצוות מומחי "נפרדים" הינם מטפלים משפחתיים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים ותיקים ועתירי נסיון בטיפול  במשפחות בהליכי גירושין. הם הוכשרו במיוחד לעבודה עם עורכי דין ומומחים נוספים בשיטת הגירושין בשיתוף פעולה.

 

פסיכולוג ילדים
במידת הצורך, ניתן להעזר גם במומחה בטיפול בילדים לשם קבלת חוות דעתו והדרכה הורית.  פסיכולוג הילדים יפגש עם הילדים ברגישות המתאימה ויביא את קולם וצרכיהם לתהליך.  כמו כן יסייע בבניית תוכנית הורית בהתחשב בצרכי הילדים.

 

מומחה כלכלי
במסגרת ההליך, יוכלו הצדדים לבחור לשתף גם מומחה כלכלי או אקטואר, אם יעלה הצורך בכך. מומחה זה ילווה את הצדדים ביעוץ לגבי האפשרויות הכלכליות העומדות בפניהם, הערכת שווי רכושם, עסקים, בדיקת זכויות פנסיוניות או כספיות וכו'.